Մուտք

Invalid username or password

Մոռացե՞լ եք գաղտնաբառը

Ինչպես կործանել Volkswagen-ը. թվեր, որոնք ապացուցում են՝ դա անհնար չէ

Վերադարձ լուրերի բաժին

Խորագրեր

Դայջեսթ

17:43 , 24 Սեպտեմբեր 2015

Ոչ այնքան հայտնի «Մաքուր տրանսպորտի միջազգային խորհուրդ» (International Council on Clean Transportation) մի քանի օրվա ընթացքում դարձել է ամենահայտնիներից մեկը՝ Volkswagen մեքենաների հետ կապված սկանդալի պատճառով։ Ու որ ամենաուշագրավն է՝ ամեն ինչ ստացվել է պատահաբար։ Սակայն ամեն ինչ հերթով։

ICCT-ի ներկայացուցիչներ Փիթեր Մոքն ու Ջոն Ջերմանը որոշել են թեստավորել ԱՄՆ-ում վաճառվող Volkswagen մակնիշի դիզելային ավտոմեքենաները՝ ապացուցելու համար, որ դիզելային շարժիչները կարող են թունավոր գազերի արտանետումների տեսանկյունից մաքուր լինել (այս մասին երկար տարիներ հայտարարում է հենց ավտոարտադրողը)։  «Մենք կասկածների համար ոչ մի պատճառ չունեինք։ Համոզված էինք, որ մեքենաները մաքուր են», – ասել է Ջերմանը։

Ինչևէ՝ բարի նկատառումներով սկսված այս նախագիծը հանգեցրել է մի արդյունքի, որը մեքենաների վաճառքի ծավալներով աշխարհի երկրորդ ընկերությանը կարող է արժենալ բազմամիլիարդ տուգանքներ, շուկայի և հեղինակության կորուստ, իսկ թոփ-մենեջերները կարող են հայտնվել ճաղերի ետևում։

Թեստավորման գործը կազմակերպությունը վստահել է Արևմտյան Վիրջինիայի համալսարանի՝ այլընտրանքային վառելիքների հետազոտություններով զբաղվող կենտրոնի գիտնականներին։

Անցկացվել է 2 տիպի թեստ՝ լաբորատոր պայմաններում և ճանապարհին։

Առաջին դեպքում թեստի արդյունքները լրիվ նորմայի մեջ էին։ Իսկ ահա ճանապարհային փորձարկումները շոկի են մատնել հետազոտողներին։ Դիզելով աշխատող Jetta-ն գերազանցել է ազոտի օքսիդի արտանետումների թույլատրելի մակարդակը ԱՄՆ-ում 15-35 անգամ, իսկ Passat-ը՝ 5-20 անգամ։

Այս ամենը տեղի է ունեցել 2014 թվականին, երբ ամերիկյան կարգավորիչները հետաքննություն սկսեցին Volkswagen-ի նկատմամբ։ Դեկտեմբերին ընկերությունը հայտարարեց, որ պարզել է խնդիրների պատճառը, և համաձայնեց հետ կանչել 500 հազար մեքենա ԱՄՆ շուկայից։ Սակայն դա չհամոզեց պատկան մարմիններին և նրանք չհամաձայնեցին սերտիֆիկացնել Volkswagen-ի արտադրանքը ամերիկյան շուկայի համար, որովհետև ընկերությունն այդպես էլ նորմալ չէր բացատրել՝ ինչու են լաբորատոր և ճանապարհային թեստերի արդյունքները այդքան տարբեր։

Միայն դրանից հետո Volkswagen-ը խոստովանեց, որ իր մեքենաների մեջ տեղադրել է հատուկ ծրագրեր, որոնք թույլ էին տալիս խաբել ստուգողներին։ Խորամանկ ալգորիթմները որոշում էին, թե մեքենան երբ է թեստի ենթարկվում, և այդ ընթացքում ժամանակավորապես սահմանափակում էին գազի արտանետումները։ Ընկերությունն այդ հնարքը բանեցնում էր 7 տարի շարունակ՝ 2009 թվականից։ Նման ծրագրեր են տեղադրվել VW Jetta, Golf, Beetle և Passat, ինչպես նաև՝ Audi A3 մոդելների վրա։ Ընկերությունն այդ կերպ է փորձել նվաճել ամերիկյան շուկան, որտեղ բնապահպանական նորմերն ավելի խիստ են, քան այլ երկրներում։

Սեպտեմբերի 22-ին պարզ դարձավ, որ արտանետման համակարգի խարդախությունը վերաբերում է մոտ 11 միլիոն ավտոմեքենաների։ Այս պահին դեռ պարզ չէ, թե այս խախտումները ինչ կարժենան ընկերության համար։ ԱՄՆ Շրջակա միջավայրի պաշտպանության գործակալությունը (EPA) հայտարարել է, որ յուրաքանչյուր մեքենայի համար կարող է ընկերությանը տուգանել 37,5 հազար դոլարով։ Սակայն մոդիֆիկացված մեքենաների թիվը հստակ չէ։ Ընկերության նախապես հայտարարած թիվը հիմք ընդունելու դեպքում (500 հազար մեքենա) ստացվում է, որ տուգանքը կարող է կազմել 18 մլրդ դոլար։

Այս ամենի արդյունքում՝ միայն երկուշաբթի-երեքշաբթի օրերի ընթացքում Volkswagen-ի շուկայական կապիտալիզացիան նվազել է 25 մլրդ եվրոյով՝ 77 միլիարդ եվրոյից հասնելով 52 միլիարդի։

Volkswagen AG-ի բաժնետոմսերը միայն երկուշաբթի օրվա ընթացքում արժեզրկվեցին 23%-ով, իսկ երեքշաբթի օրը՝ ևս 19.8%-ով։ Ընդ որում, տուժեցին նաև մյուս ավտոարտադրողները։ Մտավախությունները, որ նման պրակտիկա կիրառում են նաև մյուս ընկերությունները, Daimler-ի արժեթղթերը էժանացրին 5,5%-ով, BMW-ինը՝ 5,4%-ով, Renault-ինը՝ 6,3%, Peugeot Citroën-ինը՝ 8,6%-ով։

Ակնհայտ է, որ Volkswagen-ի սկանդալը միայն ԱՄՆ-ով չի սահմանափակվի։  Հարավային Կորեայի իշխանություններն արդեն հայտարարել են, որ կթեստավորեն VW Jetta և Golf մոդելների 5000 ավտոմեքենա, ինչպես նաև՝ Audi A3-ները։ Ու եթե պարզվի, որ նման ծրագրեր տեղադրվել են նաև կորեական շուկայի համար, ապա ստուգումները կտարածվեն այլ երկրներում։

Ըստ Slon.ru-ի

ԱՄԵՆԱԿԱՐԴԱՑՎԱԾ ԼՈՒՐԵՐ

Ինչու՞ են մեծ ընկերություններում արգելում խոսել աշխատավարձի մասին

Մի քանի տարի առաջ Հարվարդի համալսարանում հետազոտություն են անում, որի ընթացքում ուսանողներին տալիս են հետևյալ հարցը

5 հայտնի մոդելների չինական ամենահաջողված կրկնօրինակները (տեսանյութ)

Mercedes Gelandewagen, Range Rover, Porsche, Ford, Lexus մակնիշների առանձին մոդելներն ու դրանց չինական պատճենները

Citizen. կոկտեյլի բաղադրատոմս՝ Երևանի կոնյակի գործարանից

ARARAT Brandy ֆեյսբուքյան էջը կիսվել է «Citizen» կոկտեյլի բաղադրատոմսով։